Het Leger des Heils is winnaar van de IBM Company Challenge, een competitie tussen klanten van IBM-dienstverleners die innovatieve business cases konden indienen. De non-profit organisatie wint deze prijs voor zijn ingediende case om een communicatieplatform te creëren voor zijn vijfduizend werknemers. De prijs is een startkapitaal van 30.000 euro.
De Leger des Heils-organisatie is van plan een samenwerkingsoplossing aan te schaffen om slimmer dingen te doen, beter samen te werken en eenvoudig kennis en ervaring te delen. Het platform moet het mogelijk maken om verschillende afdelingen als ook over afdelingen en organisatieonderdelen heen met elkaar te laten samenwerken en te communiceren.
IBM Lotus
Ict-dienstverlener ilionx ontwierp een social busines-platform voor het Leger des Heils wat de naam 'Together we're one' kreeg. Dit platfom wordt het communicatie- en samenwerkingsplatform voor de ongeveer vijfduizend medewerkers. Deze groep wordt aangevuld met circa tienduizend vrijwilligers. Het platform biedt de mogelijkheid om andere toepassingen te integreren die het Leger des Heils reeds in gebruik heeft, zoals e-mail en instant messaging. Ook mobiele apparaten zoals pda's en tablets worden door het platform ondersteund. De samenwerkingsoplossing bestaat voornamelijk uit IBM Lotus Connections geïntegreerd met Lotus Sametime en Lotus Quickr. Het IBM Lotus Connections-platform moet kennis van collega's bundelen binnen een centraal toegankelijk platform.
Deze case kreeg de meeste stemmen bij de stemprocudere die via LinkedIn werden gehouden. Ook de jury was lovend over de case. Dit betekent dat Het Leger des Heils 30.000 euro startkapitaal van IBM krijgt om samen met ilionx de samenwerkingsoplossing te bouwen. De prijs werd uitgereikt tijdens een ceremonie in golfclub The Upperdeck in Naarden.
IBM Company Challenge
IBM Company Challenge is een competitie voor alle soorten mkb-organisaties, van distributie (travel, transport en retail) tot industriële bedrijven, financiële dienstverleners en ziekenhuizen. Bedrijven kunnen allerlei soorten uitdagingen insturen waar IBM-zakenpartners mee aan de slag gaan. Denk daarbij aan inspelen op veranderend klantgedrag, het verbeteren van de informatiestructuur of het analyseren van de klantenservice.