Getronics heeft een opdracht bij de Tweede Kamer gewonnen. De automatiseerder gaat een helpdesk bemensen om de ict-organisatie bij te staan. Het driejarig contract heeft een waarde van 921.088 euro. Een voor Getronics soortgelijke klein contract werd gewonnen bij de provincie Overijssel, waar het de eerste en tweedelijnshelpdesk mag invullen. Die vierjarige overeenkomst, die al eind 2010 werd gesloten, levert tussen de 450.000 en 800.000 euro op. Normaliter sleept de automatiseerder vooral grote publieke gunningen binnen.
De opdracht voor de Tweede Kamer houdt in dat Getronics Consulting een zogeheten ‘skilled ICT Helpdesk’ gaat inrichten. Deze wordt geacht ‘vragen adequaat te beantwoorden en storingen op te lossen’ in opdracht van de Dienst Automatisering van de Tweede Kamer.
Overijssel
Getronics neemt voor de provincie Overijssel voortaan de eerstelijns (helpdesk) en tweedelijns on-site gebruikersondersteuning op zich en is verantwoordelijk voor het incidentmanagement. Ook helpt Getronics mee met het produceren van gebruikershandleidingen.
De provincie Overijssel wil minder geld uitgeven aan zijn ict-frontoffice-activiteiten en een betere dienstverlening. Naast drie medewerkers waren ook vijf externen bij het helpdeskwerk betrokken. De drie personeelsleden zijn niet meegegaan naar Getronics. Ze zouden binnen de provincie een andere functie hebben gekregen.