In het Leids museum Corpus heeft Microsoft onlangs de campagne 'Grip op IT' gestart, dat gericht is op kleinzakelijke en middelgrote ondernemingen. Microsoft gaat zijn klanten en ict-beslissers vertellen dat ze meer grip op hun ict kunnen hebben tegen minder kosten. Dat wordt in samenwerking gedaan met HP, Citrix en een zestigtal Nederlandse ict-dienstverleners.
De campagne 'Grip op IT' laat volgens de softwareleverancier aan klanten zien dat ze met technologie van Microsoft meer mogelijkheden creëren voor nieuwe en betere ict-diensten. Zo kunnen volgens Microsoft ict-beslissers de kosten van hun werkplekken en servers verlagen, hun ict-omgeving vereenvoudigen en klaarstomen voor de toekomst.
Een belangrijke doelstelling van de 'Grip op IT'-campagne is klanten te bewegen hun ict-infrastructuur onder de loep te nemen en contact te zoeken met een gespecialiseerde ict-dienstverlener of reseller. Met de oplossingen voor virtualisatie, geoptimaliseerde werkplekken en efficiënt beheer moet de partner de klant helpen om kostenefficiënter te werken, aldus Microsoft.
Achtergrondartikel
De eerste bijeenkomst over 'Grip op IT' werd gehouden in Corpus in Oegsgeest. Lees hierover meer in het achtergrondartikel 'Microsoft helpt MKB aan beter ICT-beheer'.