Leverancier van software voor het afhandelen van klantcontacten, Trinicom uit Wilp, levert programmatuur aan Triodos Bank. De in duurzaam beleggen gespecialiseerde bank voert binnen een half jaar drie modules in van T5. Dat is een serie producten voor de afhandeling van klantcontacten. Het gaat om de modules e-mailresponse management, web selfservice en call management. Voorheen werden e-mails handmatig verwerkt.
De T5 e-mail management module helpt om inkomende e-mails centraal in te lezen en toe te wijzen aan de juiste persoon of afdeling. ‘Daarnaast controleert het bijvoorbeeld de responstijd en de uniformiteit van uitgaande berichten’, zegt de leverancier. Eind maart 2011 moet de webselfservice zijn opgeleverd. Daarna volgt de implementatie van de andere twee modules die als webdienst worden geleverd.
Triodos Bank groeit snel. De balans is met 3,5 miljard euro bijna drie keer zo hoog als in 2007 en het aantal klanten groeide in 2010 met 43.000 tot 285.000. De bank hoopt de dienstverlening te verbeteren door de administratieve taken te automatiseren. Er moet bijvoorbeeld meer tijd vrijkomen voor de advisering van klanten.
Albert Heijn
Dienstverlener Trinicom richt zich in eerste instantie op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van Trinicom 5. Die suite bestaat uit de modules Web selfservice, E-mailresponse management, Live chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact.
Tot de klantenkring van Trinicom behoren onder andere Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Carglass, Cheaptickets.nl, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen.