Fontys Hogeschool ICT heeft scriptieprijzen uitgereikt voor de opleidingen Bedrijfskundige Informatica, Informatica en de afstudeervariant van deze opleiding ICT & Media Design. Uiteindelijk drie leerlingen kregen prijzen van vijfhonderd euro voor hun scripties over het beter inzicht krijgen op de impact van besluiten binnen grote bedrijven, het consolideren van de virtualisatie bij SNS Reaal en een interactieve video over het Leonardo-onderwijs.
De jurering werd verzorgd door medewerkers van de bedrijven Sogeti, SNS Reaal en het Eindhovens Dagblad, waarmee Fontys Hogeschool ICT samenwerkt. Ieder bedrijf selecteerde zijn winnaar uit de genomineerden.
SAP BO Predictive Workbench
Sascha Maas, 23 jaar, uit Eindhoven won de scriptieprijs van de opleiding Bedrijfskundige Informatica. Deze scriptie, met de titel ‘SAP BO Predictive Workbench', beschrijft hoe beter inzicht verkregen kan worden op de impact van besluiten binnen een groot bedrijf. Daarbij wordt proactief opgetreden en niet pas gereageerd als het probleem optreedt. De jury koos deze scriptie tot de winnende omdat het in deze huidige snelle concurrentiestrijd heel belangrijk is om de juiste middelen op de juiste plaats goed in te kunnen zetten.
Consolidatie virtualisatie SNS Reaal
Bij de afstudeerders van de deeltijdopleiding Informatica viel Natascha van Baast uit Ophemert in de prijzen. Haar scriptie met de titel ‘Consolidatie virtualisatie SNS Reaal' gaat over het (her)bouwen van een veilige virtuele omgeving binnen SNS Reaal. De jury koos deze scriptie tot winnaar omdat Van Baast een gedegen onderzoek heeft gedaan dat getoetst werd aan de bevindingen van het bedrijf en van externe partijen. Zij heeft hiermee volgens de jury een brug geslagen tussen onderzoek en praktijk.
Leonardo-video
Bij de afstudeerrichting ICT & Media Design van de opleiding Bedrijfskundige Informatica werd de 28-jarige Bobby Voeten uit Eindhoven de winnaar van de scriptieprijs. Zijn afstudeeropdracht met de titel ‘Leonardo-video' werd als beste beoordeeld. Hij maakte een interactieve video over het Leonardo-onderwijs. Volgens de jury heeft Voeten voor zijn scriptie zowel ict als communicatie en design toegepast. Voeten heeft zich volgens de jury goed verdiept in de problematiek van hoogbegaafden, kon daardoor een helder beeld schetsen van de doelgroep en dat hielp weer bij het vinden van een oplossing voor het probleem: hoe er meer aandacht en geld losgeweekt kan worden voor goed onderwijs aan hoogbegaafden.