Adobe Systems Incorporated presenteert haar nieuwe Web Experience Management (WEM)-oplossing, een belangrijk component binnen het Customer Experience Management (CEM)-platform. Dit platform maakt het mogelijk voor bedrijven om multichannel ervaringen te bieden en de manier waarop ondernemingen verkopen, service verlenen en interactie hebben met hun klanten te verbeteren.
De nieuwe Web Experience Management-oplossing stelt bedrijven in staat om nieuwe mobiele apparaten en social communities in te zetten om het bereik van marketing en de merkloyaliteit te verhogen en de conversie van de huidige digitale consument te verbeteren. De oplossing bevat een vernieuwde versie van Adobe CQ5, met onder meer nieuwe modules voor het beheren van marketingcampagnes en een nauwere integratie met Adobe Online Marketing Suite.
Als enige geïntegreerde suite van content management tools, biedt CQ5 onder andere oplossingen voor web content management- (WCM), marketingcampagne management- (MCM) en digital asset management (DAM). Daarnaast bevat de suite tools voor samenwerking via mobiele apparaten en social communities. CQ5 breidt tevens de mogelijkheden van de Online Marketing Suite uit, waardoor ondernemingen gerichter content kunnen aanbieden aan specifieke doelgroepen en een website kunnen transformeren van een algemeen communicatieplatform naar een instrument voor leadgeneratie om de omzet te verhogen.