Verizon introduceert een verbeterde reeks van oplossingen op het gebied van Enterprise Identity Management. Deze zorgen voor een drastische verbetering van de manier waarop bedrijven de identiteit van werknemers, partners en klanten verifiëren. Hierdoor kunnen zij op veel effectievere wijze gegevenslekken als gevolg van identiteitsdiefstal en fraude voorkomen.
Het verbeterde dienstenaanbod biedt geavanceerde beveiliging en meer gebruikseenvoud voor ondernemingen die op zoek zijn naar manieren om de identiteitsverificatie optimaal te beheren. De unieke reeks van oplossingen van Verizon wordt 'as-a-service' vanuit de cloud aangeboden, en helpt klanten om voor een aanzienlijke reductie te zorgen van de kosten, complexiteit en risico’s die gepaard gaan met initiatieven op het gebied van identiteitsbeheer.
De financiële gevolgen van identiteitsdiefstal voor het bedrijfsleven en de overheid zijn enorm, en bedragen naar verwachting zelfs miljarden euro’s per jaar. Volgens het ‘2010 Verizon Data Breach Investigations Report’ werd er bij zo’n 90 procent van alle inbreuken op de gegevensbeveiliging gebruikgemaakt van gestolen of misbruikte identiteitsgegevens, zoals gebruikersnamen en wachtwoorden.
Uit onderzoek blijkt dat de authenticatiemethoden die momenteel binnen organisaties worden gebruikt over het algemeen weinig doeltreffend dan wel complex en duur zijn. Er was geen enkele dienst beschikbaar die een integrale oplossing bood voor alle belangrijke activiteiten op dit gebied – zoals het registreren van gebruikers, identiteitscontrole en het verstrekken van aanmeldingsgegevens – en in de werkelijke behoeften van moderne ondernemingen voorzag.
De geavanceerde cloud computing-oplossingen van Verizon bieden bedrijven tal van voordelen, zoals een verbeterde grip op de operationele kosten, een reductie van de kans op identiteitsdiefstal, snelle authenticatie en een vermindering van het aantal aanmeldingsgegevens die gebruikers moeten onthouden.