Pegasystems introduceert een nieuwe multi-channeloplossing waarmee organisaties hun incassofuncties intelligenter kunnen beheren. Pega Collections is gebaseerd op Pegasystems’ Build for Change-technologie en biedt een andere benadering voor het incassoproces. Organisaties kunnen snel de beste optie voor een positieve interactie met de klant.
Incasso- en risicomedewerkers hebben van oudsher te maken met starre, achterhaalde systemen die hen beperken om op een intelligente manier vorderingen van klanten te innen. Dit resulteert in een ongewenst hoger percentage verloren klanten, onnodige niet inbare schulden en verhoogde operationele kosten. Pega Collections biedt organisaties krachtige, real-time adaptive analytics die het meest effectieve communicatiekanaal selecteert en gebruikers door persoonlijke aanbiedingen leidt met een goede afweging van de behoeften van de klant en de zakelijke doelstellingen. Daarnaast combineert de oplossing deze intelligentie met mogelijkheden voor het automatiseren van bedrijfsprocessen, waardoor inefficiënte handelingen uit het incassoproces worden gehaald tijdens alle fasen van incassobeheer.
Pegasystems’ combinatie van b, case management, crm en decision management-capaciteiten zorgt voor een complete, klantgerichte aanpak op het gebied van incassobeheer. Het resultaat is een hogere mate van acceptatie met lagere operationele kosten en eepmn verbeterde klantervaring. Dit betekent zowel verbeteringen van de incassoprocedure op de korte termijn als klantwinstgevendheid op de lange termijn.
Bedrijven verhogen soa en bpm op twee manieren. Ten eerste verbeteren ze de kennis van gebruikers over de actuele situatie door de grote hoeveelheid actuele event data uit interne en externe bronnen te onttrekken. Dashboards voor het monitoren van businessactiviteiten en statistische analytische tools bieden beschrijvende en voorspellende analyses. Ten tweede implementeren zij decision management met behulp van prescriptieve analytische tools, zoals rule engines en optimalisatietools. Bedrijven zijn in staat hun processen beter af te stemmen op de veranderende omstandigheden en op individuele klanten.