De gemeente Hengelo heeft na een Europese aanbesteding de combinatie Perfectview/QNH geselecteerd voor het leveren een 'zaaksysteem plus'. Het Bossche Perfectview richt het zaakbeheer en contactmanagement in met een Microsoft Dynamics CRM-oplossing (het Perfectview KCC-Zaaksysteem). QNH uit Zeist vult het documentmanagementsysteem en de recordmanagementapplicatie in met SharePoint 2010 (QNH).
Tot het 'zaaksysteem plus' behoren het regelen van zaak-, document- en archieffunctionaliteiten en (beperkte) workflow, portal-, klantcontact- en samenwerkingssoftware. Ook zijn Perfectview en QNH verantwoordelijk voor het realiseren van de gegevensroutering en koppelingen. Beide partijen werkten ook al samen voor de gemeenten Nieuwegein en Venlo.
De gemeente Hengelo wil met het zaaksysteem efficiënter werken en de informatievoorziening verbeteren. Zij stelt dat er al veel informatie digitaal beschikbaar is, alleen dat deze is opgeslagen in verschillende systemen. Een compleet klantbeeld ontbreekt hierdoor. Daarnaast vragen de ontwikkelingen op het gebied van collaboratie-management en social media een andere vorm van (kanaalonafhankelijke) informatieverwerking.
Door het centraal stellen van de relatie (burger, ondernemer, ketenpartner) – met inzicht in al zijn zaken – kan de afhandeling van een aanvraag, bezwaarschrift of klacht worden gevolgd over afdelingsgrenzen heen. Het opslaan en ontsluiten van alle zaken op een centrale plek leidt tot een compleet klantbeeld, aldus de gemeente.