Inter Access benoemt Bert van Haarlem per 1 april 2011 tot commercieel directeur. Van Haarlem is afkomstig van autohandel Pon groep. Samen met algemeen directeur Hans den Hartog vormt hij de tweekoppige directie van de automatiseerder. Van Haarlem volgt Luc Patist op. Onder Den Hartog is de top van Inter Access aanzienlijk afgeslankt.
Bert van Haarlem is bij de Pon-groep als directeur verantwoordelijk voor de grote klanten en aanbestedingen, communicatie en marketing, duurzaamheid, inkoop én ict. Voor zijn tijd bij Pon was Van Haarlem it-directeur bij Geveke. Van Haarlem zal binnen Inter Access de commerciële eindverantwoordelijkheid dragen en is eindverantwoordelijk voor de partnerships met partijen als IBM, HP en Microsoft. Verder krijgt Van Haarlem marketingcommunicatie in zijn portefeuille.
Korte lijnen
Hans den Hartog, die vorig jaar benoemd werd tot algemeen directeur van Inter Access, kiest voor een kleine directie met korte lijnen die de automatiseerder aanstuurt, in samenwerking met de leden van het managementteam, die verantwoordelijkheid dragen voor de divisies Applications en Infrastructure, personeelszaken en financiën.
Dat scheelt in ieder geval in de kosten, en wellicht blijft er nu wel geld over om de rente op de lening te kunnen betalen?
Het mooie bedrijf Inter Access weet de ene wisseling na de andere te verwerken. Als ex klant is het toch verbazend om te lezen dat men naar korte lijnen wil. Dit was juist altijd de kracht van het bedrijf. Jammer dat de ziel eruit is voor de medewerkers die er nog zitten.