Order Pick & Pay is ontwikkeld vanuit de Toshiba Mobile Shopping Experience (MSE)-suite en is bedoeld voor winkels die aan thuisbezorging doen. Dankzij de koppeling met de Toshiba TEC storeMate-kassaomgeving is order Pick & Pay volledig online waardoor actuele aanbiedingen of prijswijzigingen meteen zijn verwerkt op de mobile handscanner. Het werkt tevens in combinatie met software van andere leveranciers.
Spar is de eerste in Nederland die voor een deel van de winkels de ‘order Pick & Pay’-oplossing van Toshiba TEC gaat inzetten om aan te sluiten bij de groeiende tendens in levensmiddelenland van webwinkelen. Soms gaat het om bedrijven of instellingen, maar in de grote steden maken ook steeds meer gezinnen gebruik van een bezorgservice of digitale bestelservice voor hun dagelijkse en dagverse boodschappen.
Een van de vestigingen van Spar waar order Pick & Pay draait, is Spar Schut op Schiermonnikoog. Deze enige supermarkt op het Waddeneiland heeft 135 vaste klanten die regelmatig boodschappen thuisbezorgd krijgen. Van hotels en restaurants tot en met sportkantines. Naast de vestiging op Schiermonnikoog maakt ook de Spar-winkel in Leiden gebruik van order Pick & Pay en zullen in 2011 naar verwachting verschillende Spar-winkels deze oplossing gaan gebruiken.