Hitachi Data Systems, leverancier van informatietechnologieën en volle dochteronderneming van Hitachi, heeft onlangs een aantal organisatorische wijzigingen doorgevoerd in de EMEA-structuur van het bedrijf.
Hieronder vallen onder andere een versterking van het EMEA Channels-team en het Solution Marketing & Business Develop (SMBD)-team. Het nieuwe team kent een matrixstructuur van productgesegmenteerde business units en horizontale functies. Dit leidt tot een duidelijker leiderschap en betere ondersteuning van de regionale EMEA-teams. Er is tevens een nieuwe EMEA CTO-functie gecreëerd, die vanaf nu wordt ingevuld door Bob Plumridge. Hij wordt technisch adviseur voor met name de grotere klanten en channel-partners van Hitachi Data Systems.
Johannes Kunz, vicepresident EMEA Channels en Solutions GTM, zegt: "We zijn erg blij met deze veranderingen. Onze positie als marktleider voor storage-oplossingen wordt hierdoor verder versterkt, evenals onze positie als partner voor ons ecosysteem."
Nieuwe Business Units
Enterprise Business Unit – Hierbij ligt de focus op het verbreden van het marktbereik met het nieuwe Hitachi Data Systems Virtual Storage Platform.
Modular Business Unit – Deze is gericht op het vergroten van het marktaandeel door de verbetering van applicaties en strategische samenwerkingen, alsook de ‘File en Content’-oplossingen van Hitachi Data Systems.
File & Content Services Business Unit – Hierbij ligt de focus op de versnelling van Hitachi Data Systems’ strategische investeringen met betrekking tot oplossingen voor ongestructureerde data, waaronder Hitachi NAS en Hitachi Content Platform.
Compute Platform Business Unit – Deze unit is gericht op het ontwikkelen van nieuwe servers door gebruik te maken van een zogenoemde SWAT-team benadering. Hierdoor is Hitachi Data Systems in de mogelijkheid om ‘early wins’ te behalen en verder te bouwen aan snel groeiende en schaalbare business.
Horizontale en go-to-market functies
Indirect Channel – Uitvoeren van EMEA Channel-strategie, channel-programma’s en toelating van belangrijke channel-partners.
Strategische marketing – Verantwoordelijk voor de strategische business planning, het beheren van BU-processen, evenals oplossingen- en alliance marketing en management van belangrijke lanceringen.
Operations – Verantwoordelijk voor zowel Channel als BU-operations.