Microsoft-dienstverlener ITSP Nederland onderneemt wegens reputatieschade juridische stappen tegen Ewout Zigterman, freelance ict'er en domeinhouder van de website itspnederland.nl. Op deze site waarschuwt Zigterman bezoekers om geen zaken te doen met dit gelijknamige bedrijf. Volgens ITSP Nederland schaadt dit de reputatie van het bedrijf. Bovendien betreft het zaken die te maken hebben met het oude, bankroet gegane IT Solution Partners. ITSP Nederland heeft www.itsp.nl als officiële website.
De website itspnederland.nl heeft tot doel mensen 'te waarschuwen geen zaken te doen met ITSP Nederland, Dit bedrijf, met aan het hoofd Shahrooz Safarghandi, heeft menig persoon en bedrijf benadeeld (zacht uitgedrukt).' De site verwijst naar artikelen op Computable.nl en Channelweb.nl over het bankroet van de detacheerder en de afwikkeling ervan en plaatst citaten van boze lezers. Daarbij is een oproep geplaatst om meer negatieve ervaringen door te geven.
Safarghandi
Volgens Pierre de Jong, een van de aandeelhouders van ITSP Nederland, helpt de website de reputatie van zijn bedrijf aan gort. 'De Inbartère Groep heeft de activiteiten van het failliete IT Solution Partners eind november 2010 gekocht van de curator en is het nieuwe bedrijf ITSP gestart met nieuwe aandeelhouders en een andere structuur.' Er werken inmiddels 26 man. 'Die website lijkt een bewuste actie om ons te beschadigen. Daarom hebben we onze bedrijfsjurist gevraagd actie te ondernemen om de site te laten verbieden.'
Dat ex-eigenaar Safarghandi is meegegaan naar ITSP, is volgens De Jong geen argument om het nieuwe bedrijf te belasten met de erfenis uit het verleden. 'Inbartère is relatief nieuw op de ict-markt. IT Solution Partners kende een grote klantenkring, voor het merendeel gebaseerd op de contacten van de heer Safarghandi. Voor ons was het belangrijk dat hij meekwam naar het nieuwe bedrijf. Hij zal uiteindelijk worden afgerekend op de commerciële resultaten.'
Geld tegoed
Domeinbeheerder Zigterman, die als freelancer drie jaar voor IT Solution Partners heeft gewerkt, laat weten vooralsnog geen gehoor te geven aan een verzoek van ITSP om te stoppen met de website. Hij beweert nog 20.000 euro tegoed te hebben via een bij de rechter afgedwongen betalingsregeling die niet meer zou worden nagekomen. Volgens Zigterman haalt hij de site offline en mag ITSP Nederland de domeinnamen itspnederland.nl en itsp-nederland.nl hebben nadat er betaald is. Hij heeft een advocaat in de arm genomen voor de afwikkeling van deze zaak.
Reactie verwijderd. Er worden mense naar voren gebracht die niet ter zake doen in het bovenstaande artikel.
Redactie Computable.
Reactie verwijderd. Er worden hier mensen genoemd die in het bovenstaande artikel geen rol spelen.
Redactie Computable
Reactie verwijderd. Er worden hier mensen genoemd die in het bovenstaande artikel geen rol spelen.
Redactie Computable
Reden faillisement is dat de ABN zijn financiering terug heeft getrokken, de debiteuren waren als onderpand en dit bedrag is na vertrek van de licntie tak zeer hard gedaald. Dit heeft de Register Accountant natuurlijk van te voren in de cijfers gezien. En vervolgens zijn plan uitgerold.
Heel veel sterkte Shahrooz!
Reactie verwijderd, omdat deze in de ogen van de redactie niet ter zake doende is.
Als ex medewerker ben ik wel nieuwsgierig welke positieve ex medewerkers er nog zijn. Krijg het gevoel dat ITSP zelf aan het typen is. Ken geen ex ITSP’er die te spreken is over de interne gang van zaken.
Die hut is over de kop gegaan omdat afspraken niet werden nagekomen. En het altijd goed weer was (ondanks dat het zwaar aan het stormen was). Vergeet me al te goed de sessies waarbij Shahrooz aangaf: het gaat goed en we groeien hard. Er werd met geld gesmeten (boot, inrichting beneden etage). De laatste sessies was hij zo stil als een muis en mocht iemand anders weer zijn rotzooi opruimen.
Dus nogmaals: welke ex medewerkers zijn er positief? Hebben die op een andere planeet geleefd ofzo?
Shahrooz investeerde heel veel in zijn personeel. Hij had de droom om een bedrijf neer te zetten waar de medewerkers geen nummer waren. Zo hadden wij tot 2009 een fantastische werkgever. De fout die er gemaakt is toen het bedrijf boven de 100 man kwam, was het inrichten van een managementlaag van managers vanuit grote bedrijven. Dit had Shahrooz naar mijn mening nooit moeten doen. Het werd een log, intern georienteerd bedrijf wat juist in de crisis voor grote problemen zorgde. Uiteindelijk werd er gereorganiseerd, maar te laat waardoor de schade best groot was..
Beste ‘pro ITSP’ mensen: houd op met de mooie praatjes.. Vraag eens aan al die (ex-)werknemers wat zij ervan vinden dat hun pensioen premie niet betaald is? (ik ken er een hoop)
ITSP is zo lang goed geweest voor haar werknemers, ik denk dat er daarom ook zoveel proITSPers zijn.
In de laatste jaren was er inderdaad sprake van pensioenachterstand, dit is gelukkig aangevuld door het UWV.
Door creatief te boekhouden, laat Safarghandi leveranciers en (ex)werknemers met ontiegelijke schuldenlasten zitten.
Werknemers zijn niet betaald, worden later betaald en of pensioenafdrachten niet nagekomen.
Leveranciers al helemaal niet, zelfs niet na overeengekomen betalingsregelingen.
Dat speelt al overigens vanaf eind 2008/2009. De Inbartère groep, had beter kunnen investeren in een andere organisatie dan deze of anders de boel overnemen en Dhr. Safarghandi laten lopen. Of is het om zijn zogenaamde enorme netwerk, dat wel heel klein is geworden naar mijn mening.
Tip voor Inbartère groep: Verkoop de toko, dan houd je nog iets over van de investering. Dat was overigens sowieso weggegooid geld!
* reactie geredigeerd omdat deze nodeloos kwetsend was