Xelion, leverancier van Voice over IP-oplossingen en ontwikkelaar van software voor de zakelijke markt, heeft een contract getekend met Nimava Group. Met dit distributiekanaal richt Xelion zich op de telecomsector in Nederland. Met de samenwerking breidt het bedrijf zijn distributie verder uit en speelt het in op de behoefte aan gebruikersvriendelijke en complete producten voor het MKB.
Xelion werkt in 2011 via twee distributiekanalen. Eerder kondigde Xelion de samenwerking aan met TopIT voor zijn distributie in de ICT-sector. Nu is daar Nimava bijgekomen voor de distributie voor de telecomsector. Nimava Group B.V. is sinds 1989 actief op de Benelux markt als toeleverancier van communicatieproducten. Het bedrijf biedt zijn dealers een sluitend pakket van telecommunicatieproducten voor het MKB en voert onder andere merken als Samsung en NEC.
Andre Horsten, directeur van Nimava, is overtuigd over de nieuwe samenwerking: ‘Xelion past uitstekend bij onze propositie voor het MKB, omdat Xelion onze partners helpt om in te spelen op nieuwe vragen uit de markt. Samen met Xelion vullen we de integratie van vaste en mobiele telefonie en de vele mogelijkheden van Het Nieuwe Werken in. Hiermee wordt op kantoor, thuis of bij een klant de bereikbaarheid van medewerkers vergroot. Onze oplossing is compleet en betaalbaar en bijkomend voordeel is dat de Xelion-oplossing in Nederland ontwikkeld is, dus aanpassingen zoals koppelingen naar pakketten zoals AFAS zijn veel gemakkelijker beschikbaar.’
Telecom
Volgens Gartner zijn weinig communicatietechnologieën zo snel groot gegroeid als Voice Over Internet Protocol (VoIP). Bedrijven die succesvol zijn bieden klanten een betere service en tegelijkertijd medewerkers een flexibelere manier van werken. Daarom hebben zij behoefte aan uitbreiding van het VoIP-netwerk, waarbij het gebruik ervan geoptimaliseerd dient te worden. Arthur van den Ende, directeur van Xelion: ‘In de afgelopen kwartalen is de belangstelling voor onze VoIP-oplossing sterk toegenomen. We zijn de samenwerking met Nimava aangegaan om zowel bestaande als nieuwe partners in de telecombranche goede ondersteuning te blijven bieden. We willen uiteraard onze marktpositie versterken, maar alleen als we kunnen garanderen dat de advisering en support naar dealers en eindgebruikers op hetzelfde hoge niveau blijft als op dit moment. Kwaliteit staat bij zakelijke telefonie oplossingen immers voorop.’