Netwerkleverancier Juniper Networks heeft het vierde kwartaal van 2010 goed afgesloten. Dat was met name te danken aan de toenemende vraag van telco’s en serviceproviders. In het jaar 2010 zag Juniper zijn omzet stijgen, maar voor het eerste kwartaal 2011 heeft de Amerikaanse netwerkleverancier geen hoge verwachtingen.
Juniper leverde het laatste kwartaal goede cijfers. Dat was volgens ceo Kevin Johnson mede te danken aan de verkoop van nieuwe producten voor netwerken, datacenters, cloud computing en gebruik voor mobiel internet. In het vierde kwartaal werd een omzet geboekt van 1,19 miljard dollar. Dat is 26 procent meer dan de 941,5 miljoen dollar die in dezelfde periode van 2009 werd geboekt. De winst was 190,2 miljoen dollar. In het hele boekjaar 2010 haalde Juniper een omzet van 4,09 miljard dollar. Dat is 23 procent meer dan de 3,32 miljard dollar die in 2009 werd geboekt.
Stratus en Falcon
Voor het eerste kwartaal van 2011 verwacht Juniper een omzet van 1,06 miljard dollar. Dat is minder dan de analisten hadden gehoopt. Die verwachten dat Juniper minimaal 1,09 miljoen dollar omzet gaat halen. Het aandeel van Juniper daalde daardoor met 1 procent.
Toch verwacht Juniper in 2011 verder te groeien. Zo komt er een bètaversie beschikbaar van Juniper Project Stratus, een nieuwe datacenterconcept voor serviceproviders en telco’s. Tevens is er een eerste bètaversie beschikbaar van het mobiel netwerkconcept Project Falcon. In de loop van 2011 worden de prijzen van Status en Falcon beschikbaar.
Partnerships
De baas van Juniper verwacht ook verdere groei door de aankoop van Altor Networks, Trapeze Networks en het intellectueel eigendom van Blackwave. Verder verwacht Johnson verder te groeien door de partnerships met IBM, Dell, Ericsson en Nokia Siemens Networks, die producten van Juniper verkopen.
De groei moet ook komen door de aanstelling van nieuwe kopstukken in het managementteam. Brad Brooks komt van Microsoft en doet nu het channelbeleid van Juniper. Luanne Tierney werd van Cisco gehaald en doet nu voor Juniper de marketing.