Solutions provider SCC uit Bodegraven — onderdeel van het Britse SCH, de grootste niet-beursgenoteerde technologiegroep in Europa – heeft een vijfjarige raamovereenkomst met Atos Origin getekend voor het leveren van ‘Atos in a Box’.
Met deze overeenkomst breidt SCC haar portfolio van hardware en software services uit met IT-diensten die speciaal voor het MKB zijn ontwikkeld. Zoals de oplossing ‘Workplace in a Box’ waarmee SCC klanten een gevirtualiseerde werkplek op maat kan bieden waarbij zij uitsluitend betalen voor de diensten die zij afnemen. Bovendien is speciale IT-kennis niet vereist: met Workplace in a Box beschikken klanten direct over meerdere werkplekken, zónder dat ze hiervoor grote investeringen hoeven te doen. SCC heeft de ambitie binnen vijf jaar een substantiële hoeveelheid werkplekken te realiseren in het MKB.
Atos in a Box bestaat uit een reeks oplossingen die het mogelijk maken zonder extra investeringen te werken met de modernste toepassingen. De dienstverlening bestaat uit een spectrum van geïntegreerde IT-oplossingen die met één druk op de knop beschikbaar zijn. Van e-mailservices, werkplekoplossingen en BlackBerry-services tot backup-diensten, SharePoint en ondersteuning, zowel online als op locatie. De producten worden via internet geleverd vanuit de datacenters van Atos Origin. Bovendien betalen ondernemers uitsluitend voor de diensten die zij per periode afnemen (pay-per-use-model) en bestellen zij producten en services online voor een vast tarief per maand.
Voorspelbaar en beheersbaar
Met Workplace in a Box beschikken gebruikers over een virtuele desktop die in het rekencentrum van Atos Origin draait en waar alle bestanden die de werkplek nodig heeft veilig worden opgeslagen. Na het inloggen ‘valt’ de online werkplek over het huidige scherm, waarbij printers en lokale schijven uiteraard op de desktop zichtbaar blijven. Alle bestanden en instellingen blijven daarnaast bewaard in het persoonlijke profiel op de centrale server. Workplace in a Box voorziet in een continue bewaking van servers en een helpdesk die 24/7 telefonisch en online bereikbaar is. Klanten kunnen daarnaast snel en eenvoudig opschalen en beschikken hiermee over een constante dienstverlening tegen voorspelbare en beheersbare kosten.
‘Deze overeenkomst is een belangrijke doorbraak voor Atos Origin waarmee zij haar positie in de MKB-markt kan versterken. SCC wil groeien in de markt voor IT-dienstverlening en zocht naar services die hun bestaansrecht in deze markt hebben bewezen en goed aansluiten op haar bestaande aanbod van software en hardware", aldus Rob Pols, CEO van Atos Origin Nederland. "Atos Origin beschikt over een robuuste infrastructuur, inclusief online en onsite ondersteuning door helpdesks, rekencapaciteit in onze datacenters en een uitgebreid netwerk van professionele IT-partners. Deze infrastructuur gaat SCC inzetten voor haar MKB-klanten. Met als groot voordeel dat zij een vaste prijs per geautomatiseerde werkplek kan garanderen.’