Adversitement introduceert ActCorrect, een correctiemodel dat rekening houdt met de invloed van privacy settings op online gegevens. Het model maakt gebruik van de websitebezoekers die zich kenbaar maken, om zo uitspraken te doen over de onbekende bezoekers. Alle relevante invloedsfactoren worden hierbij in acht genomen. ActCorrect is erop berekend dat het aantal ‘unieke’ bezoekers behoorlijk beïnvloed kan worden door het niet opslaan of verwijderen van cookies
Online analytics specialist Adversitement introduceert ActCorrect: een correctiemodel dat de betrouwbaarheid van online analytics inzichtelijk maakt. Door de introductie van ‘do-not-trackfuncties’ in internetbrowsers en de teruglopende levensduur van cookies ligt de representativiteit van online analytics onder vuur.
Internetbrowsers nemen steeds meer maatregelen om de privacy van internetgebruikers te waarborgen. Zo rust Microsoft zijn Internet Explorer 9 uit met zogenaamde Tracking Protection, en krijgt ook Mozilla FireFox een ‘do-not-trackbutton’. De meeste browsers beschikten al over een 'private browsing'-optie waarbij alle sporen na het browsen worden uitgewist. Hiermee heeft de websitebezoeker weer controle over zijn eigen privacy. Een goede zaak, zo vindt online analytics specialist Adversitement. Het is immers realiteit dat internetgebruikers momenteel ongerust zijn over hun privacybescherming. Adverteerders en publishers dienen dit, ter voorkoming van ernstige reputatieschade, te respecteren.