Onlangs opende The Phone House haar eerste flagship store in Den Haag. De onafhankelijke retailketen voor mobiele communicatie lanceerde het nieuwe winkelconcept ‘Connected World’ in de bekende winkelstraat in Den Haag, de Venestraat. In de nieuwe winkelformule staat ‘het ervaren’ en connectiviteit centraal.
Bezoekers kunnen de nieuwste smartphones en tablets van The Phone House live testen. Ook ervaren zij hoe deze nieuwe apparaten communiceren met andere veelgebruikte apparatuur, zoals navigatiesystemen, de (spel)computer thuis en de TV. Met de introductie van de nieuwe winkelformule wil The Phone House de bezoekers nieuwe ontwikkelingen laten ontdekken en hen een heldere weloverwogen keuze laten maken binnen het brede assortiment. Aan de buitenkant van de flagship store staat nog steeds het logo van The Phone House, binnen ervaart de consument een nieuw winkelconcept dat de toekomstvisie van de retailketen weergeeft.
Een select aantal Connected World winkels zijn in Engeland, Spanje en Duitsland reeds gelanceerd. Ook daar blijkt de winkelindeling een groot succes. De intuïtieve route die bezoekers in de winkel afleggen brengt hen langs verschillende werelden. Elke wereld verschilt in complexiteit en geboden technologie en past zo in meer of mindere mate bij iedere unieke bezoeker. Elke wereld biedt voor de bezoekers die zich daar het prettigste bij voelen een totaaloverzicht van de mogelijkheden die er bestaan met betrekking tot hardware, connectiviteit, accessoires en services van The Phone House. Zowel op het gebied van mobiele telefonie als op het gebied van connectiviteit in huis en onderweg. Uit onderzoek van The Phone House onder Nederlandse smartphone bezitters bleek vorige week dat zij minder dan de helft van de functionaliteiten van hun mobiele apparaat gebruiken. Met de nieuwe winkelformule biedt The Phone House bezoekers nu de mogelijkheid de smartphone van te voren te testen en te bepalen welke functionaliteiten het beste bij hen passen.
Nieuw decennium
Bert van Dam, Managing Director van The Phone House in Nederland, is blij met de eerste Connected World in ons land. Hij vertelt: "Internationaal hebben we vorig jaar deze ontwikkeling ingezet. Een winkelconcept dat aansluit bij de snel veranderende wereld van smartphones, mobiel internet en tablets. Wij merken dat de Nederlandse consument veel behoefte heeft om te ervaren hoe bepaalde apparaten werken, voordat ze kunnen besluiten welke aanschaf zij willen doen en de keuze maken dat zij ook mee willen in de brede ontwikkeling. Met de realisatie van de eerste Connected World winkel bieden we hen die mogelijkheid. En nemen we ze mee in een nieuw decennium."
Geek Squad
Naast de vernieuwde winkelindeling en wijze van presentatie blinkt de Connected World ook uit in service. The Phone House biedt bezoekers in deze flagship store de mogelijkheid met vragen aan te kloppen bij de Geek Squad. Leden van dit team zijn speciaal getraind om de meest uiteenlopende vragen over laptops, smartphones en tablets te beantwoorden. Bovendien zorgen zij er voor dat bezoekers de winkel verlaten met een volledig ingesteld en werkend apparaat.
Connected World
Na de succesvolle opening van de Connected World winkel in Den Haag verwacht The Phone House in 2011 meer Connected World winkels in Nederland te openen. De flagship store van The Phone House is elke dag geopend en te bezoeken op de Venestraat 45 te Den Haag.
De opening van de winkel werd verricht door Hans Klok.