Het Amsterdamse bedrijf XS2TheWorld ontwikkelt de wereldwijde mobiele website van de Amerikaanse chipfabrikant Intel. De site is beschikbaar in zes verschillende talen en wordt voorlopig aangeboden in negen landen. Het toont informatie over producten en winkellocaties. De Amsterdammers hebben voor Intel ook een langetermijnstrategie voor mobiele diensten uitgewerkt.
Met de mobiele site richt Intel zich zowel op de zakelijke gebruiker als de consument. Die kunnen gemakkelijk bekijken welk product bij hun wensen aansluit en waar de dichtstbijzijnde winkel is om dit aan te schaffen.
Merkstrategie
XS2TheWorld geeft advies over merkstrategie en mobiele marketing. Het bedrijf ontwikkelt ook eigen software, waarmee organisaties hun merkbekendheid kunnen vergroten en zich kunnen onderscheiden van concurrenten. IBM, BP, Wegener, I Amsterdam, Rotterdam en Den Haag Marketing en de BBC behoren tot de klanten van de onderneming.
De mobiele site van Intel is opgezet in samenwerking met het Amerikaanse reclamebureau MRM Worldwide en het Singaporees-Nederlandse adviesbureau AccelerAsia. Behalve in Amsterdam heeft XS2TheWorld zelf vestigingen in Londen en Jakarta.