Centric neemt alle servicedeskactiviteiten over bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) in Veendam. Het gaat daarbij om het beheer van alle 1300 werkplekken. Eerder verleende Centric op detacheringsbasis helpdeskdiensten en regelde de RDW de servicedesk zelf. Er gaan geen medewerkers over naar de ict-dienstverlener.
Over looptijd en waarde van het contract zijn geen mededelingen gedaan. De 'outtasking'-overeenkomst is een uitvloeisel van een eerder uitgeschreven aanbesteding voor de inhuur van ict-diensten. Centric was daarbij een van de winnaars van het kavel Beheer. Dit raamcontract wordt nu ingevuld met het werkplekbeheer bij de uitvoeringsinstantie, onderdeel van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Centric gaat de werkzaamheden voor de RDW verrichten vanaf de servicedesk bij de opdrachtgever in Hoogkerk, onder de rook van Groningen. De partijen werken al meerdere jaren samen. Voorheen leverde Centric medewerkers voor de servicedesk op basis van detachering en later via een poolconstructie. Volgens de automatiseerder heeft de tevredenheid over de dienstverlening de RDW doen besluiten de servicedesk op basis van resultaatverplichtingen in zijn geheel uit te besteden aan Centric. Hiermee ligt de regieverantwoordelijkheid volledig bij de it-leverancier.