Twee jaar na de introductie op de internationale markten van de intelligente e-mailmarketing software Clang van E-Village uit Zeist en een half jaar na de introductie van social media integratie, komt het bedrijf nu met split-run en smart-run functionaliteiten voor deze toepassing..
Met deze nieuwe functionaliteit in Clang 1.3.0 is het mogelijk om snel en eenvoudig twee of meer variaties van een e-mail marketing uiting naast elkaar te laten lopen om op die manier vast te kunnen stellen welke variatie de beste resultaten oplevert. Voor de gebruikers van Clang betekent dit dat e-mail marketing campagnes qua aanhef en inhoud nog efficiënter kunnen worden toegeschreven aan de geadresseerden.
Naast deze nieuwe functionaliteit is er ook een optionele module beschikbaar: de zogenaamde smart-run. De smart-run functionaliteit maakt het mogelijk om op basis van door de gebruiker gedefinieerde variabelen de best scorende optie te selecteren, en na bijvoorbeeld 15 procent van de database gemaild te hebben, de best scorende geheel geautomatiseerd aan te bieden aan de resterende 85 procent van de abonnees. Zowel de split-run als de smart-run biedt vooralsnog ruimte aan 26 variaties.