Telecom- en netwerkleverancier Avaya heeft onlangs John van der Velden als nieuwe directeur voor Nederland aangesteld. Volgens hem is zijn bedrijf meer dan alleen maar een leverancier van ip-telefonie. Het heeft een breed productportfolio, zoals het Aura ip-platform, dat bestaat uit spraak-, video-, messaging-, presence- en webapplicaties. Hij vindt het de taak aan Avaya en zijn ict-dienstverleners meer oplossingen van de leverancier in de markt te zetten.
Avaya levert zijn oplossingen aan de grootzakelijke markt en aan het mkb, aldus Van der Velden. ‘Dat zal ik ook meer duidelijk maken aan onze klanten en ict-dienstverleners. Ik ken overigens het partnerkanaal heel goed, omdat ik daar zelf vandaan kom. Ik zal me daarom actief inzetten om onze business partners, die voor 90 procent onze producten leveren aan eindgebruikers, te laten groeien. Dat zijn zowel kleinere resellers als grote system integrators zoals KPN, Dimension Data, BT, Telindus en Imtech. Met deze grote partijen willen we klanten meer oplossingen van ons Aura ip-platform aanbieden.’
Complexe communicatienetwerken
Met Aura, dat onder andere bestaat uit ip-telefonie en een contact center, kunnen bedrijven volgens Van der Velden hun verschillende communicatieoplossingen op uiteenlopende locaties integreren, ongeacht uit welke oplossingen van welke leveranciers de communicatieomgeving bestaat. Zo vereenvoudigt Aura volgens Van der Velden complexe communicatienetwerken en verlaagt het bedrijf de infrastructuurkosten.
Van der Velden: ‘Daarnaast voorziet de architectuur medewerkers van spraak-, video-, messaging-, presence- en webapplicaties, waar ze zich ook bevinden. Aura richt zich op grootzakelijke bedrijven en contact centers. Een van de nieuwere oplossingen binnen het Aura Contact Center is het verzamelen van data uit sociale media voor het contact center, bijvoorbeeld van Facebook en Twitter. Dat gebeurt met onze Social Media Gateway, die data van klanten die actief zijn op sociale media opslaat in het crm-systeem.’