Coolblue wordt een merk en introduceert een nieuwe huisstijl voor zijn 67 webshops. Het nieuwe logo is een oranje, ronde punt.
‘Wat een geweldige webwinkel; jammer dat jullie alleen laptops verkopen.’ Dat hoorde Coolblue – het bedrijf achter 67 shops zoals Laptopshop.nl en PDAshop.be – net iets te vaak. Uit onderzoek blijkt dat 95 procent van de 1,5 miljoen klanten tevreden is, maar ook dat slechts 50 procent van de ondervraagden de naam Coolblue kent.
Met een nieuw logo, een oranje, ronde punt, en een meer herkenbare site gaat het bedrijf hier iets aan doen. ‘Ons nieuwe merk staat voor gratis verzending, voor 22.00 uur besteld, morgen in huis, betrouwbare productspecialisten en een focus op klantenservice’, vertelt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. ‘We zijn een beetje anders dan de rest. Eigenzinnig, noemen we het zelf. Geen warenhuis, maar een verzameling specialisten. Niet schreeuwen met lage prijzen, maar advies met verstand van zaken.’
Coolblue heeft 250 medewerkers in Nederland en België en houdt bijna alles in eigen hand, van het verzenden van pakketten tot de klantenservice, van marketing tot zijn vier fysieke winkels.
Vanaf 5 januari zijn Coolblue en zijn shops vernieuwd. Daarna ontwikkelt het bedrijf door, met onder meer een shop-overstijgend winkelmandje en zoekmachine. Ook komen er in 2011 een nieuwe webshops bij. ‘We openen in februari ons nieuwe magazijn, dat nog vijf keer groter is dan het huidige’, aldus Zwart.