Telecom- en netwerkleverancier Avaya heeft onlangs John van der Velden als nieuwe directeur voor Nederland aangesteld. Volgens hem is Avaya meer dan alleen maar een leverancier ip-telefonie. Het bedrijf heeft een breed productportfolio, zoals het Avaya Aura ip-platform, dat bestaat uit spraak-, video-, messaging-, presence- en webapplicaties. Het is de taak aan Avaya en zijn ict-dienstverleners meer oplossingen van het Avaya-platform in de markt te zetten.
Avaya levert zijn oplossingen aan de grootzakelijke markt als aan het mkb, aldus Van der Velden. ‘Dat zal ik ook meer gaan communiceren naar onze klanten en naar onze ict-dienstverleners. Ik ken overigens het partnerkanaal van Avaya heel goed, omdat ik zelf daarvan vandaan kom. Ik zal mij daarom actief inzetten om onze business partners, die voor 90 procent onze producten leveren aan eindgebruikers, te laten groeien. Dat zijn zowel kleinere resellers als grote systeemintegratoren zoals KPN, Dimension Data, BT, Telindus en Imtech. Met deze grote partijen willen we meer oplossingen van onze Avaya Aura ip-platform aan klanten bieden.'
Complexe communicatienetwerken
Met Avaya Aura, dat onder andere bestaat uit ip-telefonie en contact center, kunnen bedrijven volgens Van der Velden hun verschillende communicatieoplossingen op uiteenlopende locaties integreren, ongeacht uit welke oplossingen van welke leveranciers de communicatieomgeving bestaat. Zo vereenvoudigt Avaya Aura volgens Van der Velden complexe communicatienetwerken en verlaagt het bedrijf de infrastructuurkosten.
Van der Velden: ‘Daarnaast voorziet de architectuur medewerkers van spraak-, video-, messaging-, presence- en webapplicaties, waar ze zich ook bevinden. Avaya Aura richt zich op grootzakelijke bedrijven en contact centers. Een van de nieuwere oplossingen binnen het Avaya Aura Contact Center is het verzamelen van data uit sociale media naar de contact center. Bijvoorbeeld van Facebook en Twitter. Dat gebeurt met Avaya's Social Media Gateway die data van klanten die actief zijn op sociale media opslaan in het crm-systeem.'