Teradata, leverancier van datawarehousing en enterprise analytics, verwacht verder te groeien door nauwere samenwerking met technologiepartners in diverse verticale marktsegmenten. Hierbij zijn SAS, SAP, IBM en Oracle de belangrijkste partners. Dit zei Darryl McDonald, executive vice president, business development en marketing bij Teradata, in een gesprek met CRN Nederland.
Teradata werkt nauw samen met business intelligence (bi)- en analytics-partners, aldus McDonald. ‘Met SAS combineren we verticale applicaties zoals warehouse analytics, antifraude en credit risks. In de toekomst gaan we met SAS ook data vanuit sociale media data analyseren. Verder is SAP een belangrijke partner, waarmee we samenwerken op het gebied van analytics. Daarna volgen Oracle en IBM. Daarmee werken we samen aan bi- en database-applicaties en sommige verticale applicaties.’
Nauwe samenwerking is er ook met IBM Global Services, Capgemini, Deloitte, Cognizant en Accenture. ‘Cognizant is een sterke speler in de farmaceutische industrie, zoals Pfizer’, zegt McDonald.
Ook voor nutsbedrijven werkt Teradata samen met diverse partners. Zo werkt het samen met Itron aan de bouw van Active SmartGrid Analytics, een software analytics-platform voor energiebedrijven. Dit bestaat uit Teradata Active Enterprise Data Warehouse, het Utility Logical Data Model en de Itron Enterprise Editio Meter Data Management (IEE MDM).
Healthcare is ook een belangrijke groeimarkt, aldus McDonald. ‘We leveren onze oplossingen al aan farmaceutische bedrijven. Nu gaan we echter meer de kant van de gezondheidszorg op om gegevens te analyseren van ziekenhuizen, bijvoorbeeld voor dokteren. We hebben hiervoor het Healthcare Logical Data Model (LDM) ontwikkeld. LDM is een blauwdruk voor het ontwikkelen van een enterprise data warehouse dat voldoet aan de doelen en eisen van een organisatie en de betrokken kennisapplicaties. LDM wordt gecombineerd met onze Healthcare Enterprise Data Warehouse Roadmap.’