Online mediawinkel bol.com breidde in augustus zijn dienstverlening naar België flink uit, en met succes. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de verkoop bijna verdubbeld. De winkel kreeg er sinds augustus van dit jaar ook nog eens ruim 10.000 nieuwe klanten bij. Bol.com breidt zijn service voor Belgische klanten daarom verder uit. Zo is het nu ook mogelijk om bestellingen bij één van de, in België veelgebruikte, 570 Kialapunten af te laten leveren
Het aantal bestellingen van Belgische klanten van de winkel is de laatste maanden flink gegroeid. Ten opzichte van 2009 is de verkoop vrijwel verdubbeld, waarbij de grootste groei de laatste maanden gerealiseerd werd. Ook in het aantal klanten ziet de winkel een flinke stijging. In augustus stond de teller nog op 25.000 Belgische klanten terwijl dat er nu ruim 36.000 zijn.
Bol.com voegde die maand een groot aantal Belgische boeken en muziek toe aan zijn assortiment, en ook elektronica en speelgoed zijn sindsdien beschikbaar voor Belgische klanten. Ook bij de zuiderburen geldt dat boeken en muziek nog steeds bovenaan de lijst met populairste artikelen staan, maar speelgoed en pda’s maken nu ook hun intrede in de top 20.
"We hadden verwacht dat de verbeteringen effect zouden hebben, maar dat het zo snel, zo explosief groeit, is een aangename verrassing voor ons. Steeds meer Belgische, en vooral Vlaamse, klanten weten de betrouwbare en snelle levering, het aanbod en de lage prijzen die we bieden te waarderen", zegt Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com.