Avaya, speler communicatiesystemen, software en services voor de zakelijke markt, komt met nieuwe functionaliteit voor de Avaya Agile Communication Environment(ACE), Avaya’s software-oplossing voor het effectief koppelen van real-time communicatie in bedrijfsapplicaties.
Met Avaya ACE kunnen organisaties in de meest uiteenlopende sectoren makkelijker en eenvoudiger communicatiegestuurde bedrijfsprocessen (CEBP – Communications-Enabled Business Processes) inrichten, met als resultaat effectievere samenwerking, snellere workflows en lagere kosten.
"Onderzoek wijst uit dat Unified Communications-oplossingen op zich al veel voordelen opleveren, maar ze nog vele malen nuttiger zijn als ze ingezet worden om bedrijfsprocessen te versnellen," zegt John van der Velden, Managing Director Avaya Nederland. "Bedrijven hebben behoefte aan tools als Avaya ACE waarmee software-ontwikkelaars snel en eenvoudig real-time communicatie- en samenwerkingsmogelijkheden kunnen integreren in operationele applicaties en toepassingen voor zowel interne als klantcommunicatie. Daarmee kunnen bedrijven aantoonbare rendementen halen op hun investeringen in een UC-omgeving."
Avaya ACE Release 2.3 biedt de volgende vernieuwingen en verbeteringen:
• Krachtiger integratie met Avaya Aura® via uitgebreide set pakketsoftware en webservices, beschikbaar op het Avaya Aura-platform.
• Nieuwe client-add-in voor Microsoft Communicator, die medewerkers in staat stelt met een muisklik telefoonnummers te kiezen vanaf op kantoor-PC’s draaiende Microsoft Communicator-clients, om vervolgens met hun Avaya desktoptoestellen het gesprek te voeren. Deze kosteneffectieve en transparante functionaliteit op basis van één client wordt gesteund door de geavanceerde beveiliging, betrouwbaarheid en functionaliteit van Avaya Aura, en kan worden geïntegreerd onder de standaard client-licentie van Microsoft Office Communications Server[1].
• Een kant-en-klare applicatie voor het toevoegen van spraakmogelijkheden aan de nieuwste release van IBM ® Lotus Notes® en Sametime®. Medewerkers kunnen met een muisklik oproepen doen en beschikbaarheid zien vanuit Lotus Release 8.5.1, tijdens gebruik van bureautoestellen van Avaya en andere leveranciers.
• Een nieuwe toolkit voor Avaya Aura waarmee IT-ontwikkelaars meer controle krijgen over het inrichten van communicatiesessies waarbij tijdens de gespreksopzet verschillende acties kunnen worden gestart op basis van diverse criteria. Zo kan een advocatenkantoor bijvoorbeeld een applicatie samenstellen die een binnenkomend gesprek van een cliënt signaleert, het gesprek automatisch opneemt, de opname naar een transcriptiebureau stuurt en uiteindelijk de cliënt factureert.