Fujitsu Nederland gaat het overgrote deel van de productverkoop aan partners overlaten. Om partners te ondersteunen bij de verkoop van zijn producten, heeft de fabrikant zijn kanaalteam onlangs uitgebreid met drie ervaren partner managers.
Ook gaat Fujitsu extra investeren in zijn partnerprogramma in de vorm van trainingen en acties voor partners. Geo van der Wilk, algemeen directeur Fujitsu Nederland: ‘We kiezen er bewust voor om het merendeel van onze producten via het partnerkanaal te verkopen, zodat onze eigen verkooporganisatie zich kan richten op it-dienstverlening aan onze klanten. Voorheen verkochten wij zelf het merendeel van onze producten; dit zijn we nu aan het afbouwen."
Nieuwe partner managers
In november is Menno Langedijk aangesteld als partner manager. Hij heeft ruim 15 jaar ervaring in de verkoop van it-hardware en -oplossingen via het partnerkanaal. De laatste 13 jaar was hij werkzaam als productspecialist voor distributeur Stebis dus hij beschikt over uitgebreide kennis van het portfolio van Fujitsu en het partnerkanaal.
In oktober is Harm Verwey aangesteld, eveneens als partner manager. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring met direct sales en business development in de ict-branche.
In september is Désirée Hardijzer aangetreden als partner manager distributie. Zij is verantwoordelijk voor de clients en server & storage-omzet bij de distributeurs, te weten Copaco Nederland, ETC Distribution en Tech Data Nederland. Ze heeft ruim 13 jaar ervaring in partner management bij HP.