Als reactie op de groeiende vraag in de markt en de veranderende eisen van de klant vergroot Global Knowledge het aanbod aan leerprogramma’s en professionele trainingen door per 1 januari 2011 een uitgebreid portfolio van Leadership & Business Skills trainingen aan te bieden. Met deze ontwikkeling komt Global Knowledge tegemoet aan de dringende behoefte van enterprise organisaties aan professionele vaardigheden.
"Door het uitdagende economische klimaat is er juist nu een grote behoefte aan ervaren en hoogwaardig getraind personeel binnen enterprise organisaties", aldus Peter Howell, Global Knowledge’s Operations Director voor de regio Europa, Middenoosten en Afrika. "Wanneer organisaties strategisch kiezen te investeren in personeel, zal dit kwalitatief hoogwaardige werknemers aantrekken en behouden. Wij kunnen organisaties helpen de gestelde doelstellingen te bereiken met eersteklas trainingsprogramma’s waarmee het management en de werknemers de vaardigheden en competenties ontwikkelen om zowel onderling als met klanten beter te kunnen communiceren".
Global Knowledge levert leerprogramma’s op het gebied van het verbeteren van management en leiderschapsvaardigheden, het werken in teamverband, de communicatie tussen de sales en service afdelingen, persoonlijke effectiviteit en het bouwen van strategische partnerships.