Xelion Phone System, een moderne VoIP-telefooncentrale van Xelion en dus van Nederlandse bodem, biedt de complete pbx-functionaliteit om elk type bedrijf te ondersteunen. Het systeem is gebaseerd op open standaarden waardoor de eindklant maximale keuze heeft in hardware en infrastructuur. Uniek aan Xelion is het ultieme gebruiksgemak. Elke gebruiker kan aan de slag zonder een handleiding te hoeven raadplegen en kan bellen met vast toestel, pc of smartphone
Bijzonder aan het Xelion Phone System zijn de vele handige functies die zonder extra kosten worden meegeleverd en die de bereikbaarheid verbeteren. Xelion Phone System beschikt standaard over voice-mail, wachtrijen, keuzemenu’s, belgroepen en alle andere functies die men bij een compleet telefoniesysteem verwacht. Daarnaast beschikt de gebruiker over een eenvoudig te raadplegen adressenboek en worden gesprekken standaard opgenomen, kan vanaf de pc gebeld worden of kunnen conferentiegesprekken worden opgezet. Ook video en beeldtelefonie zijn mogelijk.
Standaard voorziet Xelion in de mogelijkheid om de mobiele telefoon te integreren met vaste telefonie. Gebruikers kunnen zowel op kantoor als elders gebruik maken van het Xelion Phone System. Dit heeft vele voordelen zoals het opslaan van alle gevoerde telefoongesprekken, beschikbaarheid van een centraal telefoonboek op de pc en mobiele telefoon, altijd kunnen aanpassen van instellingen of werken met slechts een voice mail box voor vast en mobiel. Dit is niet alleen ideaal voor mensen die veel onderweg zijn maar ook voor thuiswerkers. En, het bespaart verkeerskosten.
Xelion Phone System is voorbereid om te kunnen koppelen aan bijvoorbeeld CRM en financiële software van de eindgebruiker. De gebruiker kan direct uit zijn softwarepakket bellen en gegevens over het gesprek inclusief de opname van het gesprek opslaan en terugvinden. De eindgebruiker is dus nooit meer gegevens kwijt en kan informatie delen met anderen.
Xelion Phone System is beschikbaat als beheerde telefoniedienst maar kan ook als systeem bij de eidngebruiker op locatie worden geplaatst. Als een gebruiker bij nader inzien wil swithcen van een managed dienst naar een eigen oplossing dan is dit binnen een uur geregeld. De eindklant beplaat altijd wat het beste bij hem past.