Capital ID, specialist in marketing resource management (MRM), biedt zijn ID manager-suite nu ook als Software-as-a-Service (SaaS) aan. De SaaS-versie van de software omvat een deel van de toepassingen die de integrale marketinglevenscyclus ondersteunen. SaaS ID manager is vooral geschikt voor organisaties die gebruik willen maken van 'best practices' en niet of nauwelijks maatwerk wensen.
Capital ID is naar eigen zeggen sinds 2002 marktleider in het automatiseren en beheren van marketingcommunicatie processen. Met het softwareplatform ID manager wordt het complete marketing logistieke proces georganiseerd en geautomatiseerd, waardoor bedrijven marketingactiviteiten efficiënter kunnen uitvoeren. De software stelt hen in staat om beter om te kunnen gaan met het grote aanbod van kanalen, producten en verschillende behoeften. Op internationaal niveau maakt al een groot aantal organisaties gebruik van ID manager.
Door te kiezen voor het SaaS-model van Capital ID hoeft een organisatie de ID manager software niet zelf aan te schaffen, maar wordt voor het gebruik van de software een contract afgesloten. Capital ID biedt SaaS ID manager als een online dienst aan, via het internet. Voor de service wordt een maandelijks bedrag betaald. Capital ID verzorgt het applicatiebeheer, zoals het maken van back-ups, het onderhoud en de installatie van nieuwe versies en updates, de gebruikersadministratie en beveiliging tegen ongeautoriseerde toegang.