Luma International, leverancier van een end-to-end SaaS-marketingplatform dat sales en marketing ondersteunt, sluit een samenwerkingsverband met RelayWare, wereldwijd aanbieder van cloud-gebaseerde Partner Relationship Management-oplossingen (PRM).
Dit partnerschap biedt klanten van beide bedrijven de mogelijkheid om on-demand marketingprogramma’s op maat te ontwikkelen. RelayWare-klanten krijgen met deze overeenkomst toegang tot het multichannel marketingplatform van Luma, inclusief de mogelijkheid om gepersonaliseerd en gelokaliseerd actueel marketingmateriaal te creëren en te printen. Daarnaast is het mogelijk om de merkwaarde te versterken, klantcontacten te verbeteren en de verkoop te stimuleren. Tegelijkertijd krijgen Luma-klanten toegang tot de uitgebreide softwaresuite van RelayWare met beheeroplossingen voor het partnerecosysteem.
"RelayWare is de ideale partner voor Luma. Het brede, partnergerichte klantbestand van dit bedrijf sluit goed aan bij het platform voor klant- en partnermarketing van Luma", zegt Erik Laurijssen, CMO en Executive Vice-President Platform, Alliances & Channels van Luma International. "Daarnaast zijn we verheugd dat we de printmogelijkheden van Luma en de toegang tot externe lijsten kunnen toevoegen aan de toch al uitgebreide oplossingen van RelayWare."
De laagconjunctuur heeft de marges voor bedrijven verlaagd, waardoor ze gedwongen zijn om te bezuinigen. Hierdoor zijn kostenefficiënte en indirecte verkoopkanalen met een breed marktbereik erg aantrekkelijk. Innovatieve bedrijven behalen concurrentievoordeel door kanaalpromotie en leiderschap. RelayWare reduceert de beheerkosten van het kanaal en stimuleert partnerloyaliteit. Daarnaast biedt deze oplossing concurrentievoordeel, stimulans van de verkoop en een hogere winstgevendheid. Dit is mogelijk doordat leveranciers partners kunnen werven, het contact kunnen onderhouden en het partnernetwerk kunnen beheren.
"Marketing is geen ‘one size fits all’. Veel middelgrote ondernemingen met honderden of zelfs duizenden partners hebben moeite om de marketinginspanningen van die partners te ondersteunen. Dit terwijl marketing essentieel is voor hun gehele ecosysteem", zegt Mike Morgan, CEO van RelayWare. "Gepersonaliseerde campagnes scoren beter en zorgen ervoor dat de juiste boodschap in de juiste markt wordt gecommuniceerd. De integratie van RelayWare met Luma stelt onze klanten in staat om samen met hun partners te bepalen welke boodschap via welk kanaal gecommuniceerd wordt. Daarnaast kunnen ze een unieke verkooppropositie bieden."
Aanvullende applicaties, zoals het multichannel marketingplatform van Luma, integreren naadloos met het complete pakket aan oplossingen van RelayWare, waaronder RelayWare Connect, RelayWare PRM en RelayWare Partner Life cycle Management (PLM). Daarnaast kunnen klanten gegevens delen met andere bedrijfsapplicaties, waaronder Salesforce CRM. Dit kan via de onlangs aangekondigde Salesforce.com Integration Connector van RelayWare. Dit open platform stelt RelayWare in staat om eenvoudig best-of-breed sales- en marketingoplossingen van toonaangevende bedrijven als Luma te integreren. Daarnaast biedt het platform klanten een flexibeler en uitgebreider PRM-oplossing.
Meer informatie over wat het partnerschap van Luma en RelayWare biedt aan marketingmogelijkheden en partnerrelatiebeheer, is te vinden via: www.lumacentral.com/lenya/luma/live/partners.html