Uitgeverij Wegener gaat vanaf 2011 werken met de personeels- en salarissoftware van erp-leverancier Afas. Het bedrijf hoopt daarmee medewerkers en leidinggevenden meer bij personeelszaken te betrekken. De personeelsleden kunnen online verlof aanvragen, verzuim melden en declaraties afhandelen.
Volgens hr-directeur Heinz Reinink voldoet het huidige personeelssysteem niet meer. 'Wegener beseft dat een goed functionerend systeem erg belangrijk is', zegt hij. 'Daarom zijn we op zoek gegaan naar een oplossing waarbij het personeelssysteem en het salarispakket volledig zijn geïntegreerd. Zo kunnen we alle processen op eenduidige wijze afhandelen en de organisatie van de noodzakelijke informatie voorzien.'
Eerste implementatiefase
De pakketten die Wegener gaat gebruiken zijn Employee Self Service (ESS) en Manager Self Service (MSS). Het bedrijf verwacht dat de eerste implementatiefase in januari 2011 is afgerond.
Koninklijke Wegener heeft 3200 medewerkers en is daarmee naar eigen zeggen de grootste crossmediale uitgeverij van Nederland op het gebied van regionale en plaatselijke nieuwsmedia.
Eerder liet de Nederlandse tak van mediabedrijf De Persgroep weten te gaan werken met systemen van HR-dienstverlener SD Worx. Het mediabedrijf moet de bestaande human resources-systemen aanpassen, omdat het sindskort werkt met Microsofts erp-software Dynamics AX.