COMvenience introduceert vandaag haar Global Office Portal, een Cloud Communication toepassing. Organisaties kunnen nu een complete office applicatie afnemen op basis van Cloud Access en ‘pay-per-use’. Deze nieuwe toepassing past perfect binnen de COMvenience visie op Het Nieuwe Werken en de High Performance Workplace: altijd de eigen organisatie en/of lopende projecten onder handbereik.
John Kroon, Algemeen Directeur van COMvenience Europe geeft aan: "Vanaf eind 2009 werken reeds een aanzienlijk aantal pilot klanten met onze Global Office Portal en dat loopt naar grote tevredenheid. Nu alle mogelijke testen doorlopen zijn en de applicatie geoptimaliseerd is voor diverse doelgroepen c.q. sectoren, achten wij de tijd rijp voor een brede uitrol van de Globale Office Portal".
De Global Office Portal sluit perfect aan bij Unified Conferencing propositie van COMvenience. Deze dienst is ook als een Cloud Service af te nemen, waarbij ook het principe van een prijs per gebruiker / user per maand geldt. En de prijs voor de complete set van portal applicaties aanzienlijk lager is dan de prijs voor vergelijkbare deelapplicaties.
De Global Office Portal omvat een zestal geïntegreerde hoofd componenten:
• Webbased business e-mail: een effectieve business e-mail service welke klanten zich laat focussen op de business en waarbij zij zich geen zorgen behoeven te maken over mail management. Een complete betrouwbare e-mail solution, waarbij geen aanschaf van (dure) hardware en/of software nodig is. Een compleet mailsysteem waarvoor alleen internet toegang nodig is.
• Calendar / Scheduling: een online kalender voorzien van alle benodigde tools en features, inclusief sharing opties met zowel werknemers (internal en remote), klanten en leveranciers. Goed inzetbaar als een onderdeel van de projecttool.
• Project Management: een web-based project management toepassing met mogelijkheden voor workflow management, taak toewijzingen, autorisaties, project status en automatische alert status. Inclusief een ongelimiteerde optie om projecten en taken te definiëren. Deze applicatie levert altijd en overal inzicht in de status van projecten.
• Contact Management: online solution welke de mogelijkheid biedt om basis contact en customer relationship management uit te voeren. Voorzien van import en export opties, segmentatie and analyse tools, contact sharing mogelijkheden met zowel interne als externe contacten (incl. authentication opties).
• Document Management: web-based toepassing voor het stroomlijnen van document management processen. Bedoelt om documenten gestructureerd op te slaan en te benaderen, onafhankelijk van de werklocatie. Verder is het mogelijk documenten te delen en zelfs samen te bewerken met personeel, klanten, business partners of leveranciers. Dit alles zonder installatie van systemen of implementatie van software.
• Intranet / Extranet Publisher: ontworpen voor kleine en middelgroet organisaties welke toch behoefte hebben om een intranet of extranet te ontwerpen en onderhouden op zogenaamd ‘enterprise’ niveau, zonder excessieve budgetten nodig te hebben. De applicatie maakt het mogelijk om zonder de inhuur van dure externe IT deskundigen en op basis van beperkte (eigen) IT kennis toch een maatwerk intranet omgeving op te zetten. De mogelijkheid om ongelimiteerd ‘workspaces’ op te zetten voor teams, projecten, afdelingen of regio’s. De ideale tool voor de bouw en continuering van een virtuele organisatie.