BBeyond start vandaag een onderzoek naar de afhankelijkheid van ICT bij zakelijk Nederland. Met het onderzoek ‘Wat vindt zakelijk Nederland?’ wil de zakelijke service provider organisaties stimuleren om na denken over de groeiende afhankelijkheid van digitale data en dataverbindingen. Het onderzoek wordt online gehouden op de grootste ICT websites/communities en start met de stelling: ‘Een dag zonder internet kost ons bedrijf omzet’. De resultaten van het onderzoek zullen in een later stadium onder de aandacht worden gebracht met een multimediale campagne.
Continuïteit in ICT
BBeyond wil organisaties bewust maken van de impact van ICT op hun bedrijfsvoering. Oscar H.M. de Vries, Marketing en Sales Manager BBeyond legt uit: "ICT is voor veel organisaties van cruciaal belang. We zien een enorme explosie in digitale informatie, die organisaties steeds langer moeten bewaren. Ze zullen beslissingen moeten nemen over hoe en waar ze deze informatie veilig opslaan. En hoe ze de toegang tot deze informatie gaan waarborgen. Bovendien verlopen telefonie en internet steeds vaker over dezelfde verbinding, waardoor die verbinding steeds belangrijker wordt."
Voldoende zekerheid
Het onderzoek ‘Wat vindt zakelijk Nederland’ sluit naadloos aan bij de strategie van BBeyond om het thema continuïteit in ICT bij organisaties op de agenda te krijgen. Met prikkelende stellingen, waarop zakelijk Nederland kan reageren, wil de zakelijke service provider de dialoog aangaan. "Er zijn geen goede of foute antwoorden," vervolgt de Vries. "Het is voor elke organisatie verschillend hoe zij ICT voor hun bedrijfsvoering inzetten. Echter veel organisaties zijn door de jaren heen gegroeid, zonder dat hun ICT voorzieningen hierin mee zijn gegroeid. Men wordt zich pas bewust van hoe afhankelijk ze hiervan zijn geworden op het moment dat er iets misgaat. Dit moment wil iedereen echter voor zijn, en daarom willen we organisaties door middel van het onderzoek aan het denken zetten."
Het onderzoek wordt online onder de aandacht gebracht op de grootse online websites/communities en op de campagnesite www.watvindtzakelijknederland.nl. In december worden de resultaten van de eerste stelling onder de aandacht gebracht via radio, online, en op de campagnesite. In januari zal de volgende stelling worden voorgelegd aan zakelijk Nederland.