Kaspersky Lab heeft plannen om partner te worden van het Scuderia Ferrari Formula One-team in 2011 en 2012. Tijdens de laatste F1 Grand Prix van het seizoen 2010 in Abu Dhabi zal het bedrijf zijn tweejarige sponsorschap van het raceteam aankondigen.
De Grand Prix in Abu Dhabi is bepalend voor de eindstand van het F1 Wereldkampioenschap in 2010. Kaspersky Lab zal hier ook de details bekendmaken over de partnerovereenkomst die het bedrijf sluit met Scuderia Ferrari, een van de belangrijkste raceteams ter wereld. De security-leverancier is al eerder dit jaar de racewereld binnengetreden, met een sponsorovereenkomst met het Ferrari AF Corse-raceteam voor het Le Mans Series Championship. Na deze spannende vuurdoop heeft het bedrijf besloten om de samenwerking op Formule 1-niveau te brengen. Met ingang van volgend jaar zullen de fans van het Ferrari-team en de F1 het Kaspersky Lab-logo kunnen zien op de racewagens van het team. Deze stap naar de Formule 1 past in de strategie om het merk wereldwijd te profileren, aldus de Russische security-leverancier.
"Wanneer we iets doen willen we dat beter doen dan wie ook, en belangrijker nog, we willen het ook anders doen", zegt Eugene Kaspersky, ceo en medeoprichter van Kaspersky Lab. "Als we investeren in de ontwikkeling van ons merk willen we dat alleen doen met andere merken die dezelfde waarden vertegenwoordigen als wij. Dat betekent dat het vernieuwers, leiders, moeten zijn, gericht op kwaliteit en met een winnaarsmentaliteit. Daarom worden we graag partner van Ferrari, ’s werelds meest gelauwerde Formule 1-team."
"Wij willen, net als Ferrari, uitblinken in alles wat we doen en we staan bekend om onze prestaties, technologische innovaties en hoge betrouwbaarheid", vult Martijn van Lom, managing director Kaspersky Lab Benelux, aan. "Een andere overeenkomst is dat beide bedrijven de naam dragen van hun oprichters. Zowel Eugene Kaspersky als Enzo Ferrari zijn uitblinkers en vernieuwers die erin zijn geslaagd hun dromen te realiseren. Zo is Ferrari vermaard vanwege zijn technologische superioriteit en de veiligheid van zijn racewagens. Het team van Kaspersky Lab voert al dertien jaar lang met succes een high-tech strijd tegen kwaadaardige programma’s en maakt het digitale leven van meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd veiliger."