Avaya verbetert zijn Connect-partnerprogramma, dat nu een jaar bestaat. Dit maakte het bedrijf bekend tijdens zijn jaarlijkse partnerconferentie, die gehouden werd in Barcelona. Verder pakt Avaya de grijze handel aan.
Avaya is leverancier van netwerken, convergentie en unified communications. Het bedrijf nam vorig jaar Nortel’s enterprise business over. Het heeft nu voor zijn partners het Connect-partnerprogramma uitgebreid met business management tools, waaronder een diploma in marketing business services en oplossingen die worden geleverd door de ITSMA en Chartered Institute of Marketing. Dit meldt het Britse Microscope. Verder komt er een wereldwijde partnerhelpdesk en nieuwe technologische certificeringen in data en video.
Wereldwijde kanaal vice-president Jeremy Butt vertelde zijn partners hoe Avaya tot september 2013 wil groeien. Zo is er meer focus op specialisatie van resellers en wordt de klanttevredenheid bij partners gemeten. De strengere eisen voor resellers hebben ertoe geleid dat minder resellers aan het partnerprogramma meedoen, zo erkent Butt. Door de invoering van nieuwe Terms and Conditons (Ts&Cs) stapten sommige resellers eruit, omdat de nieuwe eisen hen niet bevielen.
Butt zei verder dat Avaya de grijze handel gaat aanpakken. Dit naar aanleiding van een grijze handelzaak van een Britse reseller, waarmee een bedrag was gemoeid van 250.000 dollar. Butt noemde grijze handelaren dieven zijn bedrijf en resellers benadelen.