The Phone House biedt nu ook op internet zijn kenmerkende ‘hartelijke service’ aan: sinds een maand maakt de retailketen voor mobiele telefonie gebruik van de klantenservicemodules van Livecom, marktleider in de Benelux op het gebied van klantcontactsoftware. Zowel 6G Selfservice als 6G E-mail zijn in gebruik genomen. Eind dit jaar volgt de chatmodule van Livecom.
Sinds oktober ziet The Phone House het aantal klantcontacten via e-mail teruglopen met ruim 43%. Deze welkome reductie is te danken aan de dynamische FAQ-lijst op de website, ontwikkeld en geïmplementeerd door Livecom. Als een bezoeker een vraag intikt, krijgt hij een overzicht van antwoorden te zien; pas als deze onvoldoende matchen krijgt hij de mogelijkheid de vraag via e-mail aan de klantenservice te stellen. Al deze contacten worden geregistreerd en ter verbetering aangeboden in overzichtelijke rapportages. "Het is de bedoeling dat het aantal e-mails nog verder afneemt", zegt Mustafa Nalbantoglu, Manager Customer Service van The Phone House. "Het Livecom-systeem maakt de optimalisatie van zoekresultaten erg makkelijk."
Het serviceniveau wordt niet alleen verhoogd met de selfservicemodule van Livecom: sinds deze maand maakt The Phone House ook gebruik van Livecom 6G E-mail. De chatmodule volgt eind dit jaar. Nalbantoglu: "Onze medewerkers kunnen nu nog effectiever worden ingezet. Dankzij de geïntegreerde oplossingen van Livecom kunnen ze alle klantkanalen vanuit één interface bedienen. Ideaal." Livecom werd volgens Nalbantoglu verkozen boven twee concurrerende partijen. "Ons projectteam was er al snel uit. De nieuwe benadering van Livecom en hun innovatieve producten waren doorslaggevend. Net als The Phone House stelt Livecom de klant centraal."