De inspirerende bijeenkomst die NEC Unified Solutions speciaal voor haar Nederlandse klanten op woensdag 3 november 2010 in Media Plaza te Utrecht organiseerde, was een groot succes. Meer dan 250 klanten en business partners lieten zich in de inspirerende setting van Media Plaza bijpraten over de laatste ontwikkelingen en oplossingen van NEC op het gebied van bedrijfstelecommunicatie, toegespitst rondom het thema ‘Innovatie’.
Jan Smits, hoogleraar Technologie, Innovatie & Maatschappijaan de TU Endhoven besprak de impact van innovatie op bedrijfscommunicatie, waarna Tino Scholman, voormalig CIO van Philips en NUON, inging op de rol van innovatie vanuit het perspectief van de CIO. Speciaal voor de gebruikers van de NEC platformen werden presentaties en demonstraties verzorgd die de laatste innovaties en toepassingsmogelijkheden van NEC’s bedrijfscommunicatie oplossingen toelichtten. In parallelsessies werd ingegaan op de thema’s Virtualisatie, Unified Communications, Vast mobiele convergentie en efficient beheer. Ook NEC’s aanbod op het gebied van servers, display en presentatie-systemen werd belicht.
Diverse business en technologie partners van NEC in Nederland, waaronder Getronics (KPN), MER ICT, VRC Telecom, Nimava, Zetacom, Nextel, Nimava, Telezorg, Robin en Talk & Vision, gaven acte de presence met stands, presentaties en demonstraties. Racende ondernemer Paul van Splunteren sloot de dag af met een inspirerend verhaal over zijn passie voor snelheid en innovatie.
"Het is geweldig inspirerend om het enthousiasme te ervaren van onze klanten over ons bedrijf, ons portfolio en onze manier van werken", zegt Tonko Wedda, Regional Managing Director Benelux en Frankrijk van NEC Unified Solutions. "Wij hebben onze klanten vandaag een aantal duidelijke boodschappen meegegeven. Allereerst dat NEC op ICT- en technologiegebied wereldwijd in de eredvisie speelt. Ten tweede dat NEC innovatie erg hoog in het vaandel heeft staan (ook op lokaal niveau, specifiek voor de Nederlandse markt). En ten derde dat NEC op het gebied van bedrijfscommunicatie op globaal, Europees en Nederlands niveau een top-3 speler is die de laatste jaren ondanks de economische recessie ieder kwartaal groeicijfers heeft laten zien. We kijken dan ook terug op een bijzonder geslaagde dag en hopen veel van onze klanten met onze innovatieve oplossingen nog slagvaardiger, flexibeler en succesvoller te maken", concludeert Wedda.