Dell betrekt zijn Certified Partners vaker bij externe marketingcampagnes. Zo wil het bedrijf zijn klanten laten zien dat het met partners samenwerkt. Dit maakte de leverancier onlangs bekend aan de 170 partners die aanwezig waren bij Dell’s jaarlijkse Solution Conference in Cannes.
Dell heeft inmiddels 393 top-level Certified Partners in de EMEA-regio. ZIj zijn lid van het PartnerDirect-programma, meldt de Britse CRN. Deze partners hebben in het derde kwartaal 8300 deals geregistreerd. Dell verwacht binnenkort 200 Certified Partners binnen te halen uit een basis van 30.000 geregistreerde partners die actief zijn in de EMEA-regio.
Kathy Schneider, channel marketing en programmes director EMEA bij Dell, zegt dat Certified Partners nu vaker worden genoemd bij externe marketingcampagns. Klanten worden zich dan bewust van multichannel strategie van de leverancier, aldus de Schneider. Klanten kunnen dan kiezen of zij met Dell of met een Certified Partner samen willen werken.
De leverancier introduceerde onlangs ook een ‘Find a Partner tool’ voor klanten, zodat ze snel een partner kunnen vinden. Het Certified-programma krijgt binnenkort ook meer specialisaties, zo besluit Schneider.