Telecomdienstverlener Schiphol Telematics (ST) werkt samen met Atos Origin om zijn klanten geïntegreerde ict-diensten te bieden via internet. De aanbieder gebruikt daarvoor het online werkplekplatform Atos in a Box en zet dat in de markt onder de naam ST Workspace. Daarmee worden diensten als e-mail, werkplekbeheer, Blackberry-beheer, back-up en Sharepoint geleverd. Schiphol Telematics bedient voornamelijk mkb-klanten in de regio rond luchthaven Schiphol.
Zoals vele online werkplekdiensten, betalen organisaties er een vast bedrag per maand voor. Ze kunnen het aantal gebruikers snel en eenvoudig laten toe- of afnemen. Bovendien worden de applicaties gehost en beheerd in rekencentra van Atos Origin. De dienstverlener biedt een helpdesk die 24 uur per dag beschikbaar is. Atos Origin beheert op deze manier voor zijn klanten ruim honderdduizend werkplekken.
‘Deze infrastructuur gaat Schiphol Telematics nu ook inzetten voor zijn mkb-klanten op en rond Schiphol. Met als groot voordeel dat zij een vaste prijs per geautomatiseerde werkplek aan klanten kan garanderen’, legt directeur Rob Pols van Atos Origin uit.