Het Tilburgse Datacon neemt alle mediation-, rating- & billing-activiteiten over van Maximity uit Lelystad. Datacon continueert de dienstverlening voor klanten van Maximity door gebruik te maken van het business support systeem Telbase.
Maximity ging eind september failliet, waardoor het versturen van elektronische rekeningen voor diverse klanten in gevaar kwam. "We hebben de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd met het berekenen en genereren van digitale en papieren facturen voor telecomoperatoren", aldus Meindert van Duijvenbode, algemeen directeur van Datacon. "Het is een complex proces dat wij met het product Telbase binnen korte tijd kunnen implementeren en ondersteunen."
Met behulp van Telbase heeft Datacon al de business support systemen voor onder andere UPC Mobile, T for Telecom, Maxeda, Worldmax, Dekatel en Galaxy geïmplementeerd. "We hebben in TelBase inmiddels ruim vijf jaar research en development geïnvesteerd. We beschikken nu over een standaardtoepassing die aan alle voorwaarden voldoet en die we `turn key’ kunnen implementeren bij organisaties die daar behoefte aan hebben."
Datacon is sinds 1996 leverancier van portal-oplossingen. Als onderdeel van de dienstverlening automatiseert het bedrijf processen door gebruik te maken van webtechnologie en standaardsoftware. Voor business process automation in de telecommunicatiebranche maakt Datacon hierbij gebruik van Telbase. Telbase is een business support systeem waarmee telecommunicatieproviders controle krijgen op de levering van producten en diensten aan de eindklant. Dat gebeurt door processen gerelateerd aan provisioning, crm, billing en productmanagement te stroomlijnen en te automatiseren.