ADO Den Haag heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Kyocera Mita als naamgever van het stadion van de Haagse Eredivisieclub.
ADO Den Haag heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Kyocera Mita als naamgever van het stadion van de Haagse Eredivisieclub. Het stadion zal KYOCERA STADION gaan heten. In het weekend van Nederland – Japan op het WK, beklinken de Nederlandse Eredivisionist en de Japanse multinational hun samenwerking.
Het ADO Den Haag Stadion opende haar deuren in de zomer van 2007 en wachtte sinds die tijd op een mooie naamgever. Het stadion, in de oksel van het Prins Clausplein, biedt plaats aan 15.000 toeschouwers. Door de locatie aan de A4 en de A12 zijn er jaarlijks 150 miljoen autobewegingen langs het stadion.
Etienne Hendriks, General Manager van Kyocera Mita: "Wij zijn bijzonder blij met deze deal. Het ADO Den Haag Stadion ligt op een voor ons zeer interessante locatie. Jaarlijks rijden er miljoenen automobilisten langs en we verwachten dan ook dat we met deze stap verder bouwen aan onze naamsbekendheid. Daarnaast heb ik een zwak voor ADO Den Haag, ik kom zelf uit Den Haag en draag de club een warm hart toe. Kyocera Mita was al enige tijd betrokken bij diverse activiteiten van ADO Den Haag en dat zal in de toekomst verder toenemen. Ik zie deze samenwerking als een optimale kans voor beide partijen om samen te werken aan een mooie toekomst."
Dick Vierling, commercieel directeur van ADO Den Haag: "ADO Den Haag is enorm trots dat wij ons stadion vanaf nu met zo’n grote multinational als Kyocera mogen identificeren. Het is voor ADO Den Haag in deze economische mindere tijden geweldig nieuws dat Kyocera zich voor meerdere jaren wil verbinden aan de club."