LinkedIn, het professionele netwerk met meer dan 80 miljoen leden wereldwijd, introduceert Company Pages. Dit is een mogelijkheid voor bedrijven om naast zichzelf en hun carrièremogelijkheden ook hun producten en diensten onder de aandacht te brengen. Professionals kunnen die producten en diensten aanbevelen, waardoor bedrijven gemakkelijker in contact komen met nieuwe klanten.
Een merk komt tot leven op de Company Pages door aanbeveling van mensen die je kent en vertrouwt. Tevreden klanten laten op de ‘products & services’-pagina van de Company Page referenties en aanbevelingen achter over producten en diensten en worden er als het ware merkambassadeurs. Via deze vorm van mond-tot-mond reclame kan een bedrijf snel groeien, omdat dit de meest gewaardeerde vorm van reclame is. De bedrijven zelf delen deze aanbevelingen weer met anderen binnen hun netwerk om zo hun merk verder uit te bouwen en hun expertise te benadrukken binnen hun vakgebied.
"Op de Company Pages brengen we de inmiddels bekende ‘Recommendations’ naar een hoger niveau. LinkedIn-leden hechten waarde aan de mening van andere mensen, omdat ze die vertrouwen," zegt Jeff Weiner, ceo van LinkedIn. "Bovendien kunnen bedrijven hun merk laden, door de meest waardevolle aanbevelingen en referenties op andere delen van hun Company Pages te tonen aan potentiële klanten en werknemers."
Vandaag de dag volgen miljoenen professionals meer dan een miljoen bedrijven op LinkedIn om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen en mogelijkheden op de markt. De Company Pages maken het eenvoudiger voor bedrijven om deze professionals aan zich te binden. Behalve aanbevelingen en informatie over producten en diensten, kan men ook filmpjes en gerichte banners plaatsen om meer interactie en sales te genereren.