It-distributeur en fulfillmenthuis BNS Data Logistics uit Vianen is een partnerschap aangegaan met Kiala. Samen ontwikkelen ze op voor diverse telecomklanten – waaronder XS4ALL en Alice – de Kiala-verzendservice, de retourservice en de SWOP/omruilservice in Nederland. Jaarlijks verstuurt BNS enkele honderdduizenden pakketten naar gebruikers in ons land.
BNS gaat in samenwerking met Kiala telecomklanten een totaaloplossing bieden voor de verzendingen, de retouren en omruilingen van DSL-pakketten voor internet service providers (isp’s).
Ronald Metselaar, commercieel directeur van Kiala Nederland: "Te veel leveringen kunnen niet meteen tot een goed einde worden gebracht, simpelweg omdat de eindklant niet thuis is op het moment van aflevering. Bovendien ervaart de consument het als ‘vervelend’ wanneer hij pas de volgende dag zijn pakket kan afhalen en stelt hij het niet altijd op prijs als de chauffeur zijn zending bij iemand anders afgeeft. Goederen omruilen of retourneren is bovendien een heel gedoe, wanneer de klant te maken krijgt met beperkte openingstijden en lange wachtrijen. Het afleveren kost isp’s ook erg veel geld. Met onze oplossingen kan het goedkoper, terwijl de performance en informatievoorziening verbeteren."
Tonny van Hees van BNS Data Logistics: "Door deze strategische samenwerking willen we de eindgebruikers de keuze geven tussen verschillende leveringsmogelijkheden, aan huis of via een afhaalpunt naar keuze. In Kiala hebben we een flexibele en betrouwbare partner gevonden, die ook budgettair in het plaatje past. Niet onbelangrijk, want de gemiddelde waarde per prestatie is beperkt, wat alleen haalbaar is dankzij een goede logistieke organisatie."