Tijdens het IT Tooling Event op 3 en 4 november introduceren Exact en Nobel een nieuwe, volledig geïntegreerde, it-service management-oplossing op basis van Exact Synergy.
Door deze integratie kunnen ict-organisaties alle erp-gerelateerde processen combineren met it-servicemanagement tot één totaaloplossing. Deze module is ingericht op basis van ITIL-processen. Door de integratie van it-servicemanagement in een erp-oplossing, kunnen technische incidenten, systeemwijzigingen en problemen optimaal gerouteerd worden door de organisatie, waardoor de status hiervan altijd voor alle medewerkers zichtbaar en toegankelijk is. De integratie met de contractadministratie en de financiële back office zorgen ervoor dat deze vaak tijdrovende en foutgevoelige processen, nu aansluiten.
Hans Donkers, directeur business solutions bij Nobel, is enthousiast: "Met deze integratie kunnen nu alle processen binnen een ict-organisatie worden afgedekt, inclusief de beheersmatige processen. Uit marktonderzoek blijkt ondermeer dat bestaande oplossingen weliswaar goed aansluiten op de deelprocessen, maar vaak zeer prijzig zijn. De bestaande oplossingen zijn gericht op de integratie in de technische kant van service en het centraal stellen van de case, terwijl wij van mening zijn dat de oplossing veel meer gericht moet zijn op het centraal stellen van de klant."