TMG (Telegraaf Media Groep) heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100 procent van de aandelen van het populaire sociale netwerk Hyves.
Voor beide bedrijven betekent deze bundeling van krachten de mogelijkheid om hun bedrijfsstrategieën beter uit te kunnen voeren, zo verklaren beide partijen. De overname van Hyves geeft de digitale ambities van TMG een belangrijke impuls. Het totale online netwerk bereikt straks 62 procent van alle Nederlanders. Hyves zal gebruik kunnen maken van samenwerkingsvormen met TMG‐platformen. Verder blijft Hyves gewoon Hyves, aldus de twee partijen.
Op Hyves kunnen leden (Hyvers) onder andere foto’s en blogs delen, chatten, berichten versturen, betalen en gamen. Naast de website is Hyves ook beschikbaar op mobiele telefoons zoals BlackBerry, iPhone en als desktop‐applicatie. Hyves is de meest bezochte site van Nederland met 7,89 miljoen unieke bezoekers per
maand (ComScore, 15+ jaar, september 2010). Het netwerk telt 9 miljoen Nederlandse leden. TMG (Telegraaf Media Groep) bestaat uit mediabedrijven, te weten Telegraaf Media Nederland, Keesing Media Group en Sky Radio Group. Deze zijn actief met dagbladen, magazines, puzzelbladen, on‐ en offline media en radio.