Teradata’s Geïntegreerde Web Intelligence oplossing bevat MicroStrategy Dashboards om Gedetailleerde inzichten te verschaffen in de Multi-Channel Customer Experience Data.
MicroStrategy, leverancier van business intelligence (BI)-software en Teradata, speler op het gebied van data warehousing en enterprise analytics, hebben aangekondigd dat zij gaan samenwerken om een nieuwe multi-channel Klant Analyse oplossing voor het bankwezen te bieden.
De klant analyse oplossing integreert klant ervaringen over een breed scala van bank-klant contactmomenten in een gemakkelijk te gebruiken informatie dashboard,aldus de twee partners. Het traject dat een klant aflegt van het bekijken van een financieel product of dienst op de website van de bank, het inwinnen van informatie bij een bank filiaal, tot het maken van een transactie via de telefoon kan belangrijke informatie verstrekken vanuit een marketing, sales, customer care en de winstgevendheid perspectief. Met gedetailleerde inzichten in klantgedrag en voorkeuren, kunnen banken analytisch-gebaseerde beslissingen maken om bijvoorbeeld marketing campagnes te verbeteren, het lanceren van nieuwe producten, verbetering van klantenservice-programma’s en uiteindelijk het behouden en uitbouwen van klantrelaties.
Teradata’s platform en oplossingen, met name Teradata’s geïntegreerde Web Intelligence en Teradata Relationship Manager, bieden de database-gestuurde omgeving die nodig is om grote hoeveelheden data te integreren en te analyseren die afkomstig zijn van bancaire klant contactmomenten. Door de toevoeging van krachtige BI-platform van MicroStrategy en informatie-rijke dashboards in de oplossing, kunnen de banken gemakkelijk klantinformatie bekijken en analyseren om tijdig besluiten te kunnen nemen om business performance te verbeteren. MicroStrategy biedt een uitgebreide bibliotheek van data visualisatie tools en selector controles om data-exploratie verder te verbeteren.
"Teradata is uniek gepositioneerd om de prestaties, schaalbaarheid en real-time mogelijkheden te bieden die banken in staat stelt om de enorme hoeveelheden klantgegevens van alle kanalen, waaronder internet, filiaal, e-mail, catalogus, een kiosk, third-party demografische gegevens, en meer, ten volle te benutten" zegt John Burke, Vice President Financial Industry Solutions voor Teradata. "Met MicroStrategy, kunnen we ervoor zorgen dat de juiste tactische beslissingen worden genomen op het juiste moment die resulteren in de grootst mogelijke betrokkenheid van klanten en de return on marketing investment."
"Consumenten gebruiken tegenwoordig meerdere contactmomenten om te communiceren met financiële instellingen. Deze verschillende verkoop-en service-kanalen kunnen een grotere uitdaging vormen om de ervaringen en verwachtingen van de klant te begrijpen," zegt Sanju Bansal, Chief Operating Officer van MicroStrategy. "De multi-channel customer analytics oplossing biedt banken relevante en tijdige inzichten in het gedrag van klanten om ze in staat te zijn om sales en marketing inspanningen te optimaliseren en een grotere klanttevredenheid te realiseren."