MicroStrategy, leverancier van business intelligence (bi)-software en Teradata, speler op het gebied van data warehousing en enterprise analytics, hebben aangekondigd dat zij gaan samenwerken om een nieuwe multi-channel klantanalyse oplossing voor het bankwezen te bieden.
De klantanalyse oplossing integreert klantervaringen over een breed scala van bank-klant contactmomenten in een gemakkelijk te gebruiken informatie dashboard, aldus de twee partners. Het traject dat een klant aflegt van het bekijken van een financieel product of dienst op de website van de bank, het inwinnen van informatie bij een bank filiaal, tot het maken van een transactie via de telefoon kan belangrijke informatie verstrekken vanuit een marketing, sales, customer care en de winstgevendheid perspectief. Met gedetailleerde inzichten in klantgedrag en voorkeuren, kunnen banken analytisch-gebaseerde beslissingen maken om bijvoorbeeld marketing campagnes te verbeteren, het lanceren van nieuwe producten, verbetering van klantenservice-programma's en uiteindelijk het behouden en uitbouwen van klantrelaties
Teradata's platform en oplossingen, met name Teradata's geïntegreerde Web Intelligence en Teradata Relationship Manager, bieden volgens de twee partners de database-gestuurde omgeving die nodig is om grote hoeveelheden data te integreren en te analyseren die afkomstig zijn van bancaire klant contactmomenten. Door de toevoeging van de BI-platform van MicroStrategy en informatie-rijke dashboards in de oplossing, kunnen de banken gemakkelijk klantinformatie bekijken en analyseren om tijdig besluiten te kunnen nemen om business performance te verbeteren. MicroStrategy biedt een bibliotheek van data visualisatie tools en selector controles om data-exploratie verder te verbeteren, aldus de leverancier.