QlikTech, leverancier en ontwikkelaar van de business intelligence (bi) -oplossing QlikView, kondigt de beschikbaarheid van QlikView 10 aan. QlikView 10 is een bi-oplossing die gebruikerservaringen van consumentenapplicaties, zoals Google, combineert met de kracht van zakelijke bi. QlikView biedt volgens de leverancier zakelijke gebruikers de controle bedrijfskritische vragen te stellen en te beantwoorden.
De aanpak van QlikView stelt gebruikers in staat om in slechts enkele dagen of weken zakelijke problemen op te lossen. Dit in tegenstelling tot traditionele bi waar men na maanden, jaren of helemaal nooit tot een oplossing komt.
QlikView 10 combineert de eenvoud van consumentgedreven gebruikerservaringen met de kracht van bi, stelt QuickTech. Met QlikView 10 kan iedere zakelijke gebruiker proactief zijn door direct door gegevens te klikken. Hierdoor zijn zij in staat om tijdig beter onderbouwde beslissingen te nemen. QlikView 10 beschikt ook over nieuwe visualisaties waarmee gebruikers hun gegevens eenvoudiger dan ooit kunnen verkennen en begrijpen. Met de nieuwe ‘Mekko charts’ kunnen gebruikers relaties en verhoudingen tussen dimensionale waarden weergeven in een staafdiagram. Bovendien krijgen gebruikers nog sneller specifieke analyses door de mogelijkheid selecties te verfijnen of te veranderen met behulp van een dropdown lijst voor elke selectie. Associatief zoeken
De associatieve zoekfunctie van QlikView 10, Associative Search, maakt gebruik van de in-memory aanpak van QlikView. Hiermee biedt de BI-oplossing een ervaring gelijkwaardig aan die van een zoekmachine om kritische informatie te vinden en snel business gerelateerde antwoorden te krijgen. Vergelijkbaar met de nieuwe Instant Search functie van Google, biedt de associatieve zoekfunctie van QlikView direct resultaten terwijl je typt.
Heeft quicktech ook een website?
Ik heb vorig jaar een demo gehad van deze software. Ziet er fraai uit maar de prijs is ronduit te hoog voor het rendement. Er zijn partijen die nagenoeg hetzelfde bieden voor een fractie van de prijs.